سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

  «افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج»2) بحار، 51/156.-روز جمعه متعلق به امام زمان (عج) است در این روزها برای تعجیل در ظهورش زیاد دعا کنیم ؛ تا خداوند ظهور آن حضرت را نزدیگ نماید.

در زمان غیبت امام زمان (عج) ما یک سری وظایف داریم که باید به آن وظایف عمل نمایم:

·     معرفت امام : در ابتدا انسان باید پیشوا و رهبر خود را  بشناسد. راه راست و مسیر بر حق بشناسد، امام مثل یک چراغ می ماند که انسان در شب تاریک از روشنای او استفاده می‌کند که مبادا در تاریکی ظلمات فرو رو د. در احادث و روایات داریم که کسی امام زمان خود را نشناسد، مثل زمان جاهلیت از دنیا رفته است.

·     محبت به امام: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: قل لا أسألکم علیه اجرا الا المودة فی القربی. خداوند می‌فرماید: ای پیامبر بگو: من در قبال کارهای که برای شما انجام می‌دهم هیچ پاداش نمی خواهیم جز محبت به اهلبت (ع) محبت به اهلبیت یعنی او را دوست داشتن، برای تعجیل در فرجش دعا نمودن، انجام اعمال که رضایت او در آن است.

·     اطاعت: اطاعت از اوامر ائمه (ع) و باز داشتن از چیزهای که انسان را به آن وامیدارد.

·     تقوا: تقوا الهی را پیشه خویش نماید و گناه که موجب بالارفتن دعا او می‌گردد نباید مرتکیب شود. زهد و پارسایی را پیشه خویش قرار دهد، عدالت و سخاوت و جوانمردی پیشه گرداند و ...

·     وظایف اجتماعی: یکی از وظایف اجتماعی مردم، عمل به امر به معروف و نهی از منکر، هدایت مردم به سوی حق و  جلوگیری از منکرات که اینها از وظایف برجسته مردم در زمان غیبت امام زمان است.

                                                                     



برچسب‌ها:
[ جمعه 90/10/16 ] [ 12:59 عصر ] [ کریمی ]

 

الصلوه عمود الدین. الصلوه تنها عن الفحشا و المنکر:

نماز و دعا و راز و نیاز با خداوند قلب انسان را روشن و درون انسان را از الودگی و چرک پاک می کند. نماز که انسان در هر شبانه روز 5 بار خود را با آن شستشو و تمیز می کند مثل باران زلال که بر علف های غبار گرفته می بارد دود و غبار آن را می زدیاد و نابود می کند؛ نماز همچنین است. قلب دود و غبار گرفته از گناه و غفلت و فراموشی را از درون انسان می رباید.



برچسب‌ها:
[ شنبه 90/10/3 ] [ 6:14 عصر ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :9
کل بازدید :77316
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز