سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

بعثت رسول گرامی اسلام(ص)

قبل از بعثت رسول خدا(ص) مردمی در سر زمین عربستان زندگی می­کردند که از بی عدالتی ، ظلم و ستم رنج می­بردند عده­ای از این مردم درعیاشی، خوشگذرانی، باده نوشی و بی­بند وباری تا خرخره غرق بودند و عده­ای از آنان با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می­کردند و توان زندگی سالمی نداشتند و لذیذترین غذای آنان خزنده­های بیابانی بود و گوارا­ترین نوشیدنی آنان شراب و آب جو بود و زندگی خانوادگی درستی در میان آنان معنا و مفهومی نداشت و زنان بسان کالا در میان اعراب مبادله و دست بدست می­شدند و دخترانشان را زنده به گور می­کردند و آدم­ها،کرامت انسانی خویش را از دست داده بودند. جهل و نادانی در میان مردم غوغا می­کرد.

در چنین روزی(روز 27 ماه رجب)رسول خدا(ص) برای هدایت مردم مبعوث گردید و بر وی کتاب آسمانی و انسان ساز نازل شد و پیک وحی بر حضرت آمد و فرمود : بخوان به نام خداوند بخشنده­ای مهربان . ای رسول خدا (ص) شما پس از این مسئولید که دین پاک و بی آلایش خداوند را به صورت علنی تبلیغ ، و فرهنگ غنی اسلام را به گوش مردم ابلاغ کنید و حرمت فرهنگ باده نوشی، عیاشی، زنده به گور کردنها و آدم کشی را به آنان گوشزد کنید که شاید به هوش آیند  وزین پس در سایه رحمت الهی و غرق در نعمت بی انتهای خالق بی­همتا زندگی شاد و خرم را پیش رو قرار دهند و دست از زندگی منفور جاهلانه کشیده و خود را با فرهنگ غنی اسلام تطبیق دهند و بیش از این فرستاده پروردگار را رنج و عذاب ندهند.

پس از آمدن رسول خدا(ص) زندگی در میان مردم معنا و مفهوم اصیل خویش را پیدا کرد و زلزله­ای عظیمی در آن سرزمین به وجود آمد و انسانهای خوب و بد آشکار گردید، دینداران نفس راحتی کشیدند و بی­دینان به خود آمدند و لرزه خوف و هراس کِرده­های پیشین ، آرامش و امنیت را از اینان سلب کردد.

با آمدن رسول خدا ظلم و ستم از بینوایان برچیده شد ودست پر مهر رسول خدا(ص) چهره­ی مستضعفین را به نوازش گرفت و رحمت الهی شامل بندگان مخلص خداوند گردید و همه در زیر سایه­ بی­منتهای الهی در آرامش و آسایش قرار گرفتند و از چشمه جوشان معرفت خالق لایزال همه بهرمند شدند.

 سالروز بعثت پیامبر رحمت را به تمام مسلمانان جهان تبریک عرض می­کنیم.

 

 



برچسب‌ها:
[ دوشنبه 94/2/28 ] [ 5:57 عصر ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :9
کل بازدید :77324
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز