سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

http://karimi2.persiangig.c

تیم ملی افغانستان

تیم ملی افغانستان برای آمادگی شرکت در  مسابقات غرب آسیا به دوبی آمده است و قرار است تا زمان برگزاری مسابقات در اردوی دوبی به تمرینات خود ادامه دهند . این مسابقات در ماه مارچ در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شود

تیم ملی فوتبال افغانستان در این مسابقات در گروه سوم با تیم‌های لائوس، سریلانکا و مغولستان دیدار خواهد کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و مربیان تیم ملی فوتبال افغانستان خوشبین هستند که بتوانند بعد از ورود چهره‌های جدید به تیم ملی، در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کنند.به گفته محمد یوسف کارگر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان، چهره‌های جدید از بهترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال افغانستان،

افراد دعوت شده به اردوی ملی در دوبی عبارتند: از فریدون خطیبی، علی احمد یارزاده، حمید الله کریمی، رفیع بارکزی و وحید ندیم از تیم طوفان هریرود، منیرالحق ندیم، مصطفی رضایی و فیاض عزیزی از تیم سیمرغ البرز، عبدالقیوم سپاند و فیض محمد فیضی از تیم میوند اتلان، مقدر قاریزاده از تیم شاهین آسمایی، امیرالدین شریفی و زین الدین شریفی از مهاجرین افغان مقیم ایران، آرش هاتفی، فردین شیوانی، یوسف مشرقی و ادریس مشرقی از مهاجرین افغان مقیم آمریکا، منصور فقیریار، جلال الدین شریعتیار، حسیب آرین، مصطفی آزادزوی، مصطفی حدید، ادریس هجرت، حسیب وفا، مسعود اصیل، سنجر احمدی و بلال آرزو از مهاجرین مقیم اروپا و حمید الله یوسفزی، سلیم کوهستانی، اسلام امیری، فیصل سخیزاده و سید مقصود هاشمی از بازیکنان سابق تیم ملی؛ جزء بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال افغانستان هستند.

علی احمدیارزاده، بازیکنی که از تیم طوفان هریرود دعوت شده است تمرینات را بسیار فشرده می‌داند. او گفت: "در حالیکه در گذشته هم در تیم ملی فوتبال افغانستان بازی کرده‌ام اما اینبار حضور در لیست 23 نفره تیم ملی بسیار سخت و مشکل شده است. باید زیاد کوشش کنیم تا بتوانیم نظر مربیان را برای حضور در ترکیب تیم جلب کنیم."

امرالدین شریفی، بازیکنی است که به تازگی از ایران به افغانستان آمده است و با بازیهای زیبای خودش در لیگ برتر فوتبال کابل به این اردو دعوت شده است. او گفت:"زمانی‌که از طرف یکی از دوستان برای بازی در یک باشگاه کابل به افغانستان دعوت شدم، بسیار مردد بودم که آیا به کشورم بازگردم یا نه؟ اما بعد از مشورت با خانواده تصمیم گرفتم که همراه با برادرم عازم کابل شویم؛ بعد از آمدن به کابل به تیم استقلال کابل پیوستیم و در لیگ کابل همراه با این تیم به میدان رفتیم."

او گفت: "وقتی مسابقات تمام شد تصمیم بازگشت به ایران را داشتیم اما خوشبختانه به اردو تیم ملی فوتبال دعوت شدیم. این برایم بسیار خوشحال کننده است که توانسته ام همراه با برادرم در مدت کم حضور در کشور به تیم ملی دعوت شویم.

تیم ملی فوتبال افغانستان ده روز در کابل تمرینات فشرده را انجام داد و بعد از آن در امارات متحده عربی کنار هم جمع شده و به تمرین خود ادامه دادند.

دیدار دوستانه با تیم الاتحاد

تیم ملی فوتبال افغانستان در اردو تمرین خود در دوبی، عصر روز سه شنبه (29 جنوری) در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم فوتبال الاتحاد ایرانی‌های مقیم امارات رفت. این تیم توانست این الاتحاد را به راحتی و با نتیجه شش بر یک شکست دهد. در این بازی آرش هاتفی دو گل، امرالدین شریفی دو گل، منیرالحق ندیم و مصطفی آزاد‌زوی هر کدام یک گل زدند. در حالیکه از این بازی هیچ تبلیغاتی صورت نگرفته بود، تعداد زیادی از افغان‌های مقیم امارات برای تماشای بازی به استادیوم ورزشی ایرانیان آمده بودند و از نزدیک تیم خود را تشویق می‌کردند.

براساس گفته سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، تا 31جنوری 23 بازیکن که بتوانند در این تمرینات رضایت مربیان را جلب کنند به مسابقات چلنج کپ آسیا معرفی خواهند شد.

تیم افغانستان در نخستین بازی خود در چارچوب مسابقات این دوره به مصاف تیم سریلانکا خواهد رفت. وی از این که جمعی از ورزشکاران از ایران و اروپا به او پیوسته و مسابقه‌ی دوستانه که با حضور آنان برگذار شده، بسیار امیدوار است.

کریمی

 

 



برچسب‌ها:
[ جمعه 92/5/25 ] [ 11:46 صبح ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :6
کل بازدید :77451
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز