سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

                                               

چندی قبل مسابقه‌ی فوتبال میان تیم ملی افغانستان و پاکستان در ورزشگاه فدراسیون فوتبال در کابل بر گزار شد که در این مسابقه تیم ملی افغانستان تیم ملی پاکستان را سه صفر درهم‌کوبید. این مسابقه پس از 36 سال میان دو کشور برگزار شد.

این مسابقه میان تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و پاکستان به درخواست پاکستان و با مجوز رسمی فیفا برگزار شد    .

 بازی میان دو تیم به یک بازی حیثتی تبدیل شده بود. تا جایکه خیلی‌ها حتی موضوع را با دوربین سیاسی می‌بینند    .  پس از بازی نه تنها ملی‌پوشان و مردم عادی شادی و پایکوبی می‌کردند؛ بلکه مردان سیاسی هم این پیروزی را یک پیروزی سیاسی تلقی می‌کردند.

در آغاز بازی، افغانستان با در اختیار گرفتن بازی در دقیقه، 19 توانست توسط سنجر احمدی نخستین گل را وارد دروازه پاکستان کند.

درنیمه دوم و در دقیقه 53 توپ به پای آرش هاتفی بازیکن افغانستان رسید و اینبازیکن چپ پا، با شوتی قدرتمند، گل دوم را به ثمر رساند. مدتی نگذشت که معروف محمدی، در دقیقه 71 گل سوم را وارد دروزاه پاکستان کرد. هر دو تیم تعویض های خود را انجام دادند اما نتیجه همچنان سه بر صفر تا ختم بازی ادامه یافت. بازیکنان پاکستان در نیمه دوم با تعویض تهاجمی‌تر شد و چندین موقعیت خطرناک را روی دروازه افغانستان ایجاد کرد؛ ولی کار از پیش نبرد. در ادامه 94 دقیقه بازی دروازه‌بان افغانستان با واکنش‌های مناسب دروازه افغانستان را بسته نگه داشت. شهروندان افغانستان که تنوانستند به ورزشگاه خود را برسانند، بازی را در مغازه‌ها و مکان‌های عمومی تماشا کردند.

براساساعلامیه نهادهای مسئول برگزاری این مسابقات، 6 هزار بلیط فروخته شده وگفته می شود که با حضور افراد دعوت شده شمار تماشاگران به هفت هزار نفر میرسید.

تیم ملی افغانستان در رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در رده139قرار دارد و تیم ملی فوتبال پاکستان در این رده بندی مقام 167 را دارد. انشالله در ماه مارج که تیم ملی افغانستان بازی برگشت را در پاکستان انجام می‌دهند؛ تیم ملی کشور ما بتوانند جایگاه خود را حفض کند.

برای تیم این کشور آرزوی موفقیت دارم.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 92/6/14 ] [ 11:57 صبح ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :6
کل بازدید :77461
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز