سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

رب قوی علی خدمت جواره،

در اسلام برخی از ورزشهای بسیار سفارش شده است مثلا تیر اندازی، شنا و اسب سواری، که اینها فسلفه‌ی خود را دارد. این ورزشها انسان را قوی و جسور می‌کند تا در مقابل دشمن بتواند از خود دفاع کند. انسان در هر سن و سال باشد؛ آمادگی دفاع را خود را داشته باشد.

اما ورزش خوب است به شرط که در جوامع اسلامی با عنعات و رسم و رسومات اسلامی سازگاری داشته باشد که متاسفانه امروز این شرایط مراعات نمی‌شود. با بچه‌ها و فرزندان و دختران ملت به بهانه ورزش با دختران عنوان ابزاری برخورد می‌کنند و در میادین ورزشی در منظر دیدگان صدها هزار بیننده چه از راه نزدیک و چه از طریق رسانه‌تصویری و نوشتاری فیلم و عکس آنان را به نمایش قرار می‌دهند. اسلام نه تنها این گونه ورزش را اجازه نمی‌دهد؛ بلکه حرام هم می‌دانند. فلسفه این کار بسیار روشن است هر ورزش باشد در صورت جواز دارد که پوشش اسلامی داشته باشد اما ورزش که برای زنان مسلمان بیبندباری به ارمغان بیاورد این ورزش از نگاه اسلام محکوم است و اسلام این ورزش را جایز نمی‌داند. گفتیم که فلسفه این کار روشن است برای این که دیدن موهای زنان نا محرم برای افراد نامحرم حرام است چه رسد به اعضاء بدن آنان در حال که تمام بدن آنان در معرض دید بیگانگان قرار دارد و اسلام جایز نمی‌داند. این این ورزش در سالن سرپوشیده و تماشاچیان آن زنان باشد اشکال ندارد به شرط که عکس و تصویر آن این گونه در جلوی دیدگان نامحرم قرار نگیرد.

با بچه‌های بی‌گناه و معصوم در کشورهای اسلامی چنین برخورد می‌شود گاه انسان شک می‌کنند که آیا این بچه‌ها و دختران پدر و مادری دارند؟ و اگر دارند چگونه این نونهالانشان را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند؟ و اگر پدر و مادر دارند غیرتشان کجا رفته‌اند. متآسفانه این را باید بگویم که آمدن امریکاه و اروپائی‌ها در افغانستان بزرگترین سواغات آنان که برای مردم افغانستان به ارمغان آوردند، بی‌غیرتی بود است.

رسانه‌های که از طرف غرب در افغانستان تغذیه می‌شود؛ این بی‌غیرتی و سست شدن نظام خانواده را در افغانستان تقویت می‌کنند.

بنا بر این مسئولین تحت تأثیر تبلغات امریکاه و اروپا شده است و همه جیره خوار آنان هستد. اگر کوچکترین حرف برای گفتن در این زمینه داشته باشند و یا بی‌زنند، سهمیه شان قطع می‌شود به خاطر همین از همه‌ چیزشان گذشته‌اند تا سهمیه شان قطع نشود.

البته برخی برخوردهای دوگانه سران دولت ما باعث سر در گمی و بی‌هویتی می‌گردد به گونه که در دوره طالبان زنان حق بیرون آمدن از منزل را نداشتند و نگاه کردن تلویزیون و پوشش جادور که تمام بدن را می‌پوشاند، باز هم بدون همرا حق بیرون آمدن را نداشتند ورزش‌ زنان که بکلی ممنوع بودند و مردان هم حق پوشیدن شرت کوتاه را نداشتند به عنوان نمونه در دوره طالبان مسابقه فوتبال که میان پاکستان و افغانستان در قندهار برگذار شده بود؛ در میان دو نیمه طالبان رسیده بودند و متوجه شدند که بازی‌ کنان افغانستان با شرت کوتاه در میدان ورزشی ظاهر شده‌اند؛ بلافاصله در میدان فوتبال حد جاری کرده بودند. اما امروز نه تنها برخی از زنان چادور درستی دارند، بلکه در برخی از جاها دیده می‌شود که بصورت بسیار ناهجار در تلویزیون ظاهر می‌شود و چنانکه مشاهده می‌کنید در میادین ورزشی نه مردان بلکه زنان ما نیز چنین ظاهر می‌شوند.

ix2zi16f23n2ow36nib.jpg



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 92/1/15 ] [ 12:46 عصر ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :6
کل بازدید :77461
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز