سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وطندار سیاسی-اجتماعی-ادبی
 
پیوندهای روزانه

 

گوشه‌ی از کرامات امام صادق(ع) 

انبیا و اولیا (ع) هر کدام دارای معجرات کرامات بودند که در کتاب‌های مختلف نوشته شده است. امام صادق(ع) نیز دارای کرامات بود که به مناسبت شهادت آن حضرت به دو نمونه اشاره می‌کنم.

آتش در اطاعت امام

یکی از اصحاب امام صادق (ع) بنام مامون رقی نقل کرده است که: در محضر سرور و مولایم امام صادق (ع) بودم،سهل بن حسن از شیعیان خراسان وارد شد و سلام کرد و نشست، عرض کرد: ای فرزند رسول خدا کرامت و بزرگی از آن شماست،شما خاندان امامت، چرا بر این حق خود سکوت کرده و قیام نمی‌کنید و حال آن که هزاران نفر از شیعیان شما آماده شمشیر زدندر رکاب شما هستند.

امام (ع) فرمود: ای خراسانی! لحظه‌ای درنگ کن. پس امر فرمود که تنور را روشن کنند، هنگامی که آتش شعله ور شد، بهسهل فرمود: داخل تنور شو، سهل گفت: ای پسر رسول خدا مرا از این کار معاف بدار، در این هنگام هارون مکی یکی از اصحاب باوفای امام (ع) وارد شد، در حالی که کفش‌های خود را در دست گرفته بود، سلام کرد و جواب شنید، امام به او فرمود: کفش‌های خود را بر زمین بگذار و داخل تنور شو، او بدون هیچ درنگی وارد تنور شد و در میان شعله‌های آتش نشست. امام صادق(ع) رو به خراسانی کرد و از حوادث خراسان برای او گفت، انگار امام (ع) در آن جا حاضر بوده است، سپس فرمود: داخل تنور را نگاه کن. مامون رقی می‌گوید: من هم جلو رفتم و داخل تنور را مشاهده کردم، هارون مکی در میان آتش نشسته بودو برخاست و از تنور خارج شد. امام به سهل فرمود: در خراسان چند نفر مانند او می‌شناسی؟ عرض کرد: به خدا قسم احدی رانمی‌شناسم، امام (ع) حرف او را تایید نمود و فرمود: در زمانی که ما حتی پنج نفر از این گونه یاران نداریم چگونه قیامکن[1]

شفا یافتن به دعای امام

عمار سه فرزند به نام‌های «اسحاق » ، «اسماعیل » و «یونس » داشت، آن‌ها نقل کرده‌اند که «یونس » به مرض بدی مبتلا شده بود، بهمحضر امام صادق (ع) رفتیم، امام با مشاهده وضع یونس، دو رکعت نماز خواند و خدا را حمد کرد و بر نبی اکرم (ص) و آله و آل او درود فرستاد و ذکرهایی بر زبان جاری ساخت و از خداوند چنین خواست: «واصرف عنه شر الدنیا والاخرة واصرفعنه ما به فقد غاظنی ذلک واحزننی، شر دینا و آخرت را از او دور نما و این مرض را از او بر طرف ساز که عارضه او مرا ناراحت وغمگین کرده است.

آن سه نفر نقل می‌کنند که: به خدا قسم از شهر خارج نشده بودیم که بیماری او برطرف شد و شفا یافت.(همان)

 



[1]. مناقب ابن شهرآشوب، همان، ص 237; بحارالانوار، همان، ص 123; مدینة المعاجز، همان، ج 6، ص114.

 



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 11:54 عصر ] [ کریمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

به وبلاک وطندار خوش آمدید
درباره وبلاگ

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :6
کل بازدید :77432
اوقات شرعی

)http://golaviz.ir/?p=11 گل آویز